هفته ای پر تلاطم با ره آوردی خنثی
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

در هفته گذشته طلای جهانی با نوسان چشمگیر قیمتها که اختلاف این افت و خیز حدوداٌ به 40 دلار رسید در نهایت بهای طلا را به ثبات رساند و این در حالی است که بازار داخل در ظرف 2 روز فعالیت کاریش رشد 5 هزار تومانی را در معاملاتش شاهد بود.

 هفته ای پر تلاطم با ره آوردی خنثی

درهفته قبل بازار طلا متأثر از انتشار آمارهای مثبت نسبت به عملکرد اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بهره بانکی اروپا با کاهش شدیدی همراه شد تا جائیکه اونس به پایین ترین میزان در یک ماه گذشته یعنی 1260 دلار دست یافت.

براساس این گزارش، قیمت جهانی طلا در حالی همچنان زیر 1300 دلار در هر اونس مبادله می شود که برخی از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو به زودی بخشی از محرک پولی را متوقف می کند که در روز پنج شنبه در پی اظهارات جانت یلن نامزد پیشنهادی اوباما برای احراز ریاست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر ادامه اجرای محرک پولی، اونس جهانی تا سطح 1290 دلار بالا آمد.

بنابراین گزارش، انتشار آمار موقعیت های شغلی ایجاد شده آمریکا در ماه اکتبر و ایجاد گمانه زنی ها در خصوص تعدیل سیاست های محرک پولی فدرال به سرعت بازار طلا را تحت تأثیر قرار داد و طلا با ورود به کانال 1200 دلار کاهش خطی شدیدی را لمس کرد و در روز شنبه هفته ی گذشته بر روی رقم 1290 دلار و 50 سنت بسته شد.

بازار طلای داخل در روز شنبه متأثر از کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی از هر مثقال طلای 17 عیار 11 هزار و 500 تومان و از هر گرم طلای 18 عیار 2724 تومان کاست و با بهای 408 هزار و 500 تومان و 94 هزار و 233 تومان به فروش رساند .


این گزارش می افزاید، بازار تهران در روز یکشنبه به عنوان آخرین روز معاملات هفتگی با رشد دلار تا حدودی کاهش قیمتها را جبران و ارزش هر مثقال و گرم طلا را به 413 هزار تومان و 95 هزار و 340 رساند.

این گزارش حاکیست، بازارهای جهانی طلا در روز دوشنبه به دنبال افزایش گمانه زنی ها در خصوص متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری فدرال، به روند نزولی ادامه و بهای هر اونس به 1283 دلار رسید که ادامه این روند در روز سه شنبه اونس را تا سطح 1260 دلار نیز پایین کشاند، نرخی که پایین ترین میزان در یک ماه گذشته بود.

بازار طلای تهران از روز دوشنبه به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان به مدت 6 روز تعطیل و قیمتها در بازار غیر رسمی حاکی از نوسان هر مثقال در محدوده 410 تا 411 هزار تومان داشت.

بر پایه این گزارش، در روز چهارشنبه قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شد که در روز پنج شنبه با اظهارات جان یلن مبنی بر ادامه اجرای برنامه محرک پولی قیمت طلا با افزایش بیشتر تا سطح 1284 دلار بالا آمد.

گفتنی است، قیمت جهانی طلا در روز جمعه به 1289 دلار رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:اونس,طلا,پنج شنبه,محرک پولی,مثقال,محرک پولی,
ارسال توسط پیمان معظمی